Kategorier
Kommunikation

Vad kostar en hemsida i WordPress?

Vad kostar en hemsida i WordPress?

WordPress är det vanligaste temat på en hemsida, det är globalt gångbart och dessutom riktigt snyggt. En hemsidas pris kan dock variera beroende på utförande. Vi har lång erfarenhet av att producera rätt sorts hemsida till rätt kund. Ingen kund är för liten och ingen är heller för stor. Det är bara en fråga om olika behovskomponenter.

Vad ingår i en hemsida? Vad blir hemsidans kostnad med diverse tillägg? Frågorna i början kan vara många men vi ska nu redogöra från allt mellan en enkel hemsida till de mer avancerade, som tillexempel en hemsida med webbshop.

Se vår prislista för hemsida redan nu.

Kom ihåg att du alltid lätt kan lägga till funktioner allteftersom ditt företag växer med tiden. Lyckligtvis är grundpaketen generösa då vi har bra koll på vad de flesta företag behöver i början.

Räkna med en nyckelfärdig hemsida inom bara några veckor från er personliga webbdesigner. Alltid med enkel uppdatering och garanti.

Webhotell, responsiv design och molntjänster

Webhotell ingår och regelbunden backup av era e-postkonton. Dessutom har vi tänkt på begreppet responsiv design vilket gör att surfningen på er hemsida lätt kan ske på olika enheter, såsom mobil och surfplatta likaväl som på stationära datorer. Er hemsida uppdateras lätt från din mobiltelefon om ni så önskar. Dessutom är det lika smidigt att lägga till funktioner på en WordPress hemsida som det är i ett word dokument. Du drar och släpper innehållet helt enkelt. Och du, tjänsterna är molnbaserade så du behöver aldrig vara rädd att något viktigt försvinner. Få ting skingrar tankarna så bra som vetskapen om sina molntjänster.

Forum eller intranät?

Låt dina kunders röster nå dig i ett forum unikt för just ert företag. Här kan olika trådar med teman som är unika för verksamheten vara till stor hjälp och vi vill hävda att interna forum ännu lever trots de sociala mediernas framfart. Här samlas de mest inbitna av er skara supportrar, de vill diskutera er och sin unika upplevelse direkt i företagets digitala vardagsrum. Kanske har de läst en intressant artikel på er sida och ordet är lämnat fritt. Stämningen kan bli super även om man självklart kan behöva en moderator på större forum framförallt.

Vi har även lösningar för intranät. Ett intranät säkerställer att viktig intern information inte går någon förlorad. Det finns väldigt duktiga webbredaktörer som kan hantera intranät idag, men vi hjälper gärna till även med sådana praktiska bitar vid behov.

Vad kostar en hemsida i största allmänhet?

En hemsidas pris är verkligen inte samma sak som priset för en hemsida. Låter det komplicerat när vi talar om vad en hemsida faktiskt kan generera? Vi förstår. Du vill veta vad som ingår.

Pris hit och pris dit, men tala klarspråk.

Pris är nämligen en enskild sak tänker du, oavsett hur vi böjer ordet. Du har rätt. Därför ska vi skilja på själva begreppet ”pris” och ”värde” här.

Så, en hemsidas värde är i förhållande till dess pris, vadå? Lönsamt?

Vi har valt färger och struktur efter din branding, helt rätt. Men din hemsida kommer att växa upp och leva sitt egna liv så till vida att du aldrig kan förutspå exakt vad din besökare tycker om dig och ditt budskap och du kommer även bli bortvald då och då. Men ingen fara, vi vet vad vi gör i långa loppet.

Vem är din kund?

Kanske är din största kund inte den som möjligtvis köper en vara av dig den 25e varje månad. Det kan faktiskt vara den besökare som läser dina bloggar, artiklar, ja hela ditt content, men ännu inte handlat något specifikt i din webshop,- dag 1-24 varje månad.

Så investera i ditt varumärke och saker och ting kan komma att bli ovärderliga.

Ett exempel

Så, vad kostar en ring för killen som ska fria?

Det finns ringar i alla prisklasser, frågan är inte vilka ringar du säljer. Den är, – vem är just den kille som handlar av dig? Din sida ska förstå hur hans ben är svaga, kanske hur jäkla löjligt det känns att gå ned på knä i ett nog så skandinaviskt ljust kök, men hur riktigt rätt det ändå blev. Han måste chansa! Sa hon ja?

Det är det viktigaste. Glöm pris ett tag, börja snacka värde och insikt. Priset kommer sen. Du får helt enkelt lita på att kunden har någorlunda koll på sin blivande fru. (Klart att hon sa ja och lika klart är det att vi bygger en bra hemsida)

Nu ska vi inte förlova oss, tack och lov så gifter sig inte webbyråer, men om vi gjorde det, då kan du lita på att vi håller koll på alla stora drag du har. Vi förstår, pris hit och pris dit, vi kan tala klarspråk. Men tänket måste du ha. Vi har olika prisklasser, frågan är, vilket värde vill du att vi ger dig? Få en offert, ett exempel. Något som håller i långa loppet. Vi vet vad vi gör och det viktigaste ingår.

Låt dialogen ta fart!

Vi sätter oss gärna ner och diskuterar er hemsida grundligt men redan nu vill vi att ni ska tänka runt följande frågor.

  • Hur vill ni att er hemsida ska anpassas?
  • Hur ser er befintliga grafiska profil ut?
  • Vilken storlek talar vi om och hur många undersidor önskar ni?
  • Vilka säkerhetslösningar tänker ni er?

Tänk på att valet av webhotell är en löpande månadskostnad medan själva kostnaden för domänen betalas årsvis och hur tänker ni runt fördjupad sökordsoptimering, så kallat seo.

Och åter igen, det är skillnad på pris och värde. De allra billigaste hemsidorna är egentligen mer provisoriska sidor, vad vi tillsammans gör är att skapa sidor som håller över tid. Det ska finnas en igenkänningsfaktor för kunden idag och imorgon. Man kan absolut börja smått och samtidigt tänka stort, men låta processen ske i etapper.

Vem är du?

Är du influencer eller bloggare kan du klara dig alldeles utmärkt på en hemsida med runt fyra stycken undersidor. Detsamma gäller om du driver ett väldigt litet företag med färre tjänster.

Om du bedriver en lite större verksamhet så får du en annan anpassning av WordPresstemat om du håller dig i mediumsegmentet. Du har exempelvis nyhetsfunktioner, mer unik design och såklart en duglig grad av sökordsoptimering. Betalar du lite mer, ja då kan du också kräva mer av din webbyrå.

Riktigt stora webbsidor är anpassade för snabbhet, en mer avancerad grafisk profil och det rör sig ofta om en högre antal programmeringstimmar. Större hemsidor är mycket riktigt också anpassade för större företag. Men kom ihåg att ett litet företag mycket väl kan sälja den rätta ringen, för att återvända till vår tidigare äktenskapsmetafor. Det är inte sämre kvalitè på en hemsida med mindre mängd undersidor, den kvalitè som råder är anpassad efter användning och behov. Det är inte bara ni som ska bli vår nöjda kund, även era kunder ska vara nöjda med det arbete vi lagt ner på er hemsida.

Det är en win-win situation vi står inför tillsammans.

Så, efter kanske många frågor så skakar vi hand. Vi har kommit fram till dagen då vi startar arbetet med er hemsida. Skulle ni under arbetets gång känna att vi inte lever upp till era högt ställda förväntningar så ska ni kontakta oss omgående, vi kommer att göra vårat yttersta och alltid säkerställa att ni blir riktigt nöjda, det har vi garanti på. Nöjda kunder är ofta återkommande kunder, det kommer även ni märka när hemsidan är up and running. Vi ser framemot er resa och självklart finns vi runt hörnet närsomhelst ni behöver hjälp eller support.