Marknadsundersökningar i Stockholm

Vill du kunna förstå din målgrupp bättre så behöver du veta hur dina potentiella kunder tänker när de är ute efter era tjänster. Det är också viktigt att förstå vad det är som gör att vissa kunder väljer en leverantör över den andra. Är priset viktigast eller att ha en leverantör man känner ett stort förtroende för.

För att få svar på dessa frågor behöver vi göra en marknadsundersökning. En sån undersökning ger er svar på vad som behövs för att växa inom en viss bransch.

Varför göra en marknadsundersökning?

De flesta företag har idag insett värdet av att förstå sin målgrupp. Våra köpvanor har förändrats skarpt tack vare ny teknik som internet och globaliseringen.

För att få en samlad bild över hur er målgrupp tänker och varför de gör vissa val kan ni sen skräddarsy er marknadsföring att passa den uttänkta målgruppen. Undersökningen kan hjälpa er att välja rätt bana för vad företaget ska satsa på framåt, det hjälper er att välja de produkter och tjänster som era kunder efterfrågar.

Vad ger en marknadsundersökning svar på?

Marknadsundersökning på rätt sätt

När du kartlägger din målgrupp och eventuella kunders behov och tankar får ni insikter som hjälper er fatta rätt marknadsmässiga beslut och slipper chansa på vilka tjänster och produkter som ni ska satsa på. En marknadsundersökning i Stockholm bör alltid finnas med när du startar en ny verksamhet eller vill förbättra en befintlig. Det hjälper dig undvika misstag att exempelvis satsa på en tjänst som ingen efterfrågar.

Vad ger en marknadsundersökning svar på?

En marknadsundersökning bör berätta om ert nuläge och åt vilket håll ni bör ta för att öka omsättningen och få nöjdare kunder. Undersökning ger vanligtvis svar på:

  • Hur stort kundunderlag finns det
  • Hur stor är marknaden
  • Vart finns dina kunder
  • Hur mycket handlar dina kunder för
  • Vart och hur handlar dina kunder idag
  • Är kunderna nöjda med dina konkurrenter
  • Efterfrågar din målgrupp tjänster som inte finns idag

Marknadsundersökningen ger dig värdefull information som ger dig ett bättre underlag att fatta bra beslut för er verksamhet.

Categories:

Tags:

Comments are closed