Vill du ranka högt i Google? Glöm inte bort din egen hemsida!

Många förknippar SEO och sökmotoroptimering med länkar. Bra länkar, många länkar och relevanta länkar. Visst är länkar viktiga, men det som många faktiskt glömmer bort eller inte tänker på är det man kan ändra på här och nu – dvs. sin egen hemsida. Hemsidan bör betraktas som kärnan i allt SEO-arbete. Det är från hemsidan man alltid utgår och det är ju dit man vill ha trafiken.

Förmedlar din hemsida det du tror?

Varför inte göra en enkät och dela ut den till vänner och bekanta som inte är insatta i vad ditt företag gör. Låt dem beskriva hur de uppfattar er hemsida och låt dem beskriva vad de tror ert företag gör/erbjuder. Analysera resultatet och tänk dig in i Googles sits. Googles sökrobot är inte ens mänsklig och kan inte ”läsa mellan raderna”. Ofta kan man förbättra en hemsidas texter och rubriker mycket för att öka förståelsen för både besökare och Google. Detta resulterar i nöjdare kunder och att Google lättare kan utvärdera vad din hemsida handlar om, vilket i slutändan ger bättre placeringar för de relevanta sökorden i Google.

SEO-Trend hjälper dig och ditt företag att anpassa hemsidans innehåll (text, rubriker, kod mm.) så att både besökare och Google lättare förstår den.

FacebookTwitterGoogle+LinkedInDela

2 kommentarer till “Vill du ranka högt i Google? Glöm inte bort din egen hemsida!”

  1. Hej Maria, hittade din blogg när jag kikade runt efter bloggar med SEO-inriktning och det var riktigt skoj att se. Kände inte till ditt företag sedan innan och efter att ha kollat ditt Twitterkonto så insåg jag att vi redan följde varandra. Denna världen är liten:)

  2. Absolut, visst är den. Välkommen hit!

Lämna en kommentar